Het interactieve theaterstuk

Het interactieve theaterstuk ‘Hechting’ behandelt het onderwerp vrouwelijke genitale verminking (vgv) en maakt dit bespreekbaar. Drie generaties vrouwen gaan met elkaar in gesprek over de problemen, dilemma’s en verschillende opvattingen rondom dit onderwerp. Stichting me&society heeft in samenwerking met ervaringsdeskundige sleutelpersonen van Stichting Asiya het theaterstuk ontwikkeld. Momenteel wordt het opgevoerd op scholen in Rotterdam en de regio Haaglanden en is het geschikt voor professionals die meer willen weten over vgv. Het stuk wordt begeleid door een professionele gespreksleider die het gesprek aanpast aan de doelgroep.

In de afgelopen jaren is het theaterstuk opgevoerd voor professionals, jongens en meisjes van internationale schakelklassen en op ROC’s. Vanaf 2022 is het stuk ook verfilmd en daardoor breder inzetbaar.